BBC İslam

İman etmeden mücadele edilemez mücadele etmeden de iman etmiş olunmaz.

İşte okul ve küçük çocuk

Posted by bbcislam Temmuz 12, 2009


 

İlkokulda sınıfta herkes şarkı söylüyordu. Ben de parmak kaldırdım. Bir ilahi okudum.Bu okuduğun şey; laikliğe aykırı”. Ne dediğini anlamadım.

Öğretmenim dedi ki: “

Yazın Amme cüzü kesesini boynuma asıp camiye giderken gördü öğretmenim.

Yine anlamadığım o cümleyi söyledi:”Bu yazıyı öğrenmek; laikliğe aykırı”

Ortaokulda okurken öğretmenimiz bize ‘insanların maymundan geldiğini’ anlatıyordu.

İzin aldım:”Öğretmenim” dedim,”Atamız Hazreti Ademdir, Bizi Allah yarattı!”

Öğretmenimiz çok sinirlendi: “Çocuklar bu fikirler; laikliğe aykırı”

Lisede okulda namaz kıldık arkadaşlarımızla gizlice. Bir öğretmenimiz “bizi yakaladı”.

Dedi ki “Çocuklar, okulda namaz kılmak; laikliğe aykırı”

Üniversitede okurken bir gazete getirmiştim okula. Okurken hocamız gördü, çok sinirlendi:

Sizin gibi aydın gençlerden bunu okumanızı beklemiyordum. Gençler, bu gazete ‘laikliğe aykırı’ “

Askere gittim. Koğuşa girdiğimde namaz vakti geçmek üzereydi.

Birisine sordum ” burada kıble neresi, nasıl namaz kılabilirim?’ . Bunu duyan bir komutan: “Bu durum laikliğe aykırı”

Bir gün otobüsle seyahat ederken; namaz kılmak istediğimi, vaktin geçmek üzere olduğunu, yakınlarda mola verip veremeyeceğini sordum şoföre,

arka sıradan bir bayan: “Beyefendi, bu yaptığınız laikliğe aykırı”

Bir gün cumadan gelirken başımdan takkeyi çıkarmayı unutmuşum.

Yolda iki polis çevirdiler: “Beyefendi, bu kılık kıyafet; laikliğe aykırı.”

Bir gün cumaya yetişemedim, namazı sokakta kıldım. Ertesi gün manşetlerdeydi fotoğrafım.

Ak tolgalı bir beylerbeyi haykırıyordu: “Bu olaylar laikliğe aykırı…”

Seçimler oldu, oy kullandım. Her nasılsa oy pusulamı zarfın içine koyarken pos bıyıklı memur gördü hangi partiye oy verdiğimi.

Sinirli sinirli söylendi:”bu oy laikliğe aykırı”.

Bir gün çalıştığım okulda müdürle tartıştık.

Sinirlendim “la havle” çektim. Müdür, mal bulmuş mağribi gibi sarıldı sözlerime: “Bu gibi sözler laikliğe aykırı.”

Sınıfa girerken selam verdim. Hakkımda soruşturma açtılar, sürgüne yolladılar:

“Bu selam laikliğe aykırı.”

Hanımla bir gün öğretmenevinde çay içmek istedim. Eşim başörtülü olduğu için bizi almadılar içeriye.

Dediler ki: “Kesin emir var, sizi böyle alamayız. Bu örtü laikliğe aykırı”.

Küçüktüm, ufacıktım. Ne yaptımsa dediler; bu laikliğe aykırı…

Büyüdüm, ihtiyarladım. Hala ne yaptımsa; ‘laikiğe aykırı…”

Şimdi anladım ki; aldığım nefes, laikliğe aykırı… Hayatım, laikliğe aykırı…

12 Yanıt to “İşte okul ve küçük çocuk”

  1. mücahidun said

    laiklik bir dindir .müslüman laik olamaz ,olurum derse müslüman olamaz.

  2. islamic said

    laikli din değil tam tersine dinsizliktir..laik kelimesi arapça ve franızca karışımı ortaya cıkmıstır..nasıl mı? la arapça da yok demek(yerine göre hayır demek) ve ik de fransızcada din demektir..yani laiklik=dinyokluk_dinsizlik..laiğim diyen bir insan beni Allah yarattı ama bana mudahele demez dunya hayatını ben yonetırım demış olup Allahu tealayı rab tanımamakla kafir olur..

  3. istishadd said

    liakliğe aykırı dedi te adam niye oy kullanıyor anlamadım.Madem laiklğe karşı o zaman laiklik desteği oyu neden kullanıyor..Neyse fazla söze ne hacet.OY KULLNMAK KÜFÜRDÜR

    • Murat said

      Oy kullanmak küfürdür demişsin, atmışsın ortaya bir laf doğrumu yanlışmı desteği varmı yokmu kanıtı nedir? Peki dinde olanı yok demek küfür mü, olmayanı var demek küfür mü, o fetvayı nasıl verdin?
      Oy kullanmak devlet adına bir şeyler yapmak ve devletde islami olmadığı için küfür diyorsan işin boyutu çok garip oluyor, rejime karşı oluyor ve rejime katılmak küfür oluyor sana göre. Bu durumda rejmin camisine gitmezsin sen, rejmin imamının arkasında durmazsın çünkü küfür olur, sen rejmin yollarında da yürümezsin, o asfaltlar kaldırımlarda küfrün eseridir, rejmin elektriğini suyunu kullanıyormusun, kesin kullanmazsın sen. Gaz lambasıyla oturuyorsundur gaz yağını da irandan almışsındır, ee senin gibi mübarek keferenin yaptığı vasıtaya binmez yaya gitmişsindir oraya, bu yorumu da gevur yapımı bilgisayarda yazmamışsındır sen ama nasıl yaptın çözemedim.

      • MÜSLÜMAN said

        Murat sen ne kadar saçma bağlantılar kurmuşsun,rejime karşı olmak,bu devletin islamdevleti olmadığını söylemek, oy kullanmanın Allahın kanunlarından ve şeriatından başka bir şeriat istemek olduğunu dolayısıyla batılıların bir sistemi olan demokrasi dinine hizmet etmek olduğunu söylemek;bu yolları kullanmamak,arabaya binmemek oldu olacak Allah Tealanın havasınıda tenefüs ettirmeseydin.hakla batılı karıştırıyorsun sapla samanı karıştırıyorsun.

  4. esen said

    Laiklik felsefi anlamda aklin inanca egemen olmasidir, siyasi anlamda devlet isleri ve din islerinin birbirinden ayrilmasidir, yarisi arapca, yarisi fransizca vs gibi sacmalikla laf kalabiligi yapip panaroyaklasmaya gerek yok, yukardaki ogretmenim dedi ki diye provakosyon amacli yazilmis yazi siyasal islam dusuncesinin pratikte kabulunu olaganlastirip rejime cevirme cabasindan baska birsey degil ki akli selim insan zaten bu yuvarlak anlamsizligi ciddiye bile almaz.

    • Abdullah said

      Öyleyse laiklikten önceki İslam devleti ve milleti niye şimdi amerikalı,fransız gibi yaşıyorda müslüman gibi İslam insanı gibi yaşayamıyor?NİYE KINIYORSUNUZ?YOKSA SİZ FRANSIZ MISINIZ?

  5. Abdullah said

    Bu arada dinin (Allah’ın)olmamış , devletin olmuş dünyaya hakim olmuşsun laik olmuşsun Söyle şimdi devlet işine karıştırmadığın Allah bizimle olmasa seni ,devleti ,milleti fransamı koruyacak amerikamı yoksa laik olanlarmı?Seni ,senin devletini yaratan devlet işine ,sana karışmayacakta şeytanmı karışacak?Seni senden daha iyi tanıyan fransamı Allah mı?

  6. Sizin bu yazmanızda laikliğe aykırıdır.
    Laikliği icat edenin Allah belasını vrsin.
    Sende müslüman isen…
    İslamı istersin..
    Referandum yapıldı..
    Ya EVET dedin veya..
    HAYIR dedin..
    Her ikiside islama karşıydı neden yaptın?.
    Haniya sen bu yasaları kabul etmezdin?.
    Neden OY larını çürütmedin?.
    Buda İslama aykırı değilmiydi?.
    Kendi düşen ağlamaz.

  7. Anonim said

    bu kadar palavra görmedim. bu kadarı da laikliğe aykırı :)))
    yahu bu kadar da abartılmaz ki yaaa … sizin gibiler insanı dinden soğutur, hayata hangi gözlüklerle bakıosunuz merak ediorum… burası müslüman bir ülke kim sizi dininizi yaşamktan alıkoydu ki bu güne kadar siz bile şkayet ediosanız bu durumdan ülkedeki dğer kesim napsın…

  8. alev said

    bu kadar da palavra görmedim.. asıl bu durum laikliğe aykırı:) ya ne kadar abartıyosunuz bu kadar da olmaz yaa.. hayata hangi gözlüklerle bakıosunuz merak ediyorum. sizin gibiler insanı dinden soğutur. burası müslüman bi ülke nasıl dininizi yaşayamdoığnızı iddia ediorsunuz..

Bir Cevap Yazın

 
